1,8 АКПП - не жрет
1,8 АКПП - жрет
1,8 МКПП - не жрет
1,8 МКПП - жрет
Кстати, на форуме не обсуждался вопрос возможных конструктивных отличий поршней и колец двигателя QG18DE мексиканской сборки и чисто японского движка, интересно было бы сравнить
Сегодня начал проверку работы клапана отвода картерных газов. Отсоединил шланг и вставил его в литровую емкость. Вход заглушил. Кстати шланг изнутри весь в масле. Посмотрим что будет через 500 км.
если надо скину фото как сделал.
Кстати обошел все официальные сайты ведущих производителей масел, где есть функция подбора масла по автомобилю. Так вот, Мобил, Кастрол, Мотул и другие определяют для этого двигателя только 0W30 или 5W30 энергосберегающее даже для двигателей с большим пробегом. Других масел не предполагается. Вот что например предлагает Мобил:
Our products in the viscosity right for your vehicle
We've taken what you told us about your vehicle and driving conditions, and using an auto industry database, have determined our products in the viscosity recommended by your vehicle manufacturer. To learn more about a product, click its name.
Current Vehicle:
Year: 2006
Make: Nissan
Model: Sentra
Engine Type: 4cyl. 1.8Liter Naturally Aspirated
Mobil 1 Extended Performance 5W-30
Mobil 1 Extended Performance 5W-30 fully synthetic motor oil is designed for today's longer service intervals. It provides guaranteed performance and protection for 15,000 miles or one year. Mobil 1 Extended Performance products with the Advanced SuperSyn System contain extra performance additives to help deliver outstanding engine protection.
Mobil 1 High Mileage 5W-30
A fully synthetic motor oil, Mobil 1 High Mileage 5W-30 is designed especially for higher mileage engines where conventional oil has been used. It reduces the sludge and deposits that conventional oils can leave behind.
Mobil 1 5W-30
A fully synthetic motor oil, Mobil 1 5W-30 is the approved and the first choice of many premium car manufacturers. Mobil 1 5W-30 is an officially dexos1 licensed product and has been approved for use in GM vehicles.
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy
For improved fuel economy, consider using Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy which is engineered to deliver outstanding engine protection and to offer improved fuel economy in vehicles where SAE 0W-30, 5W-30 or 10W-30 oil is recommended.
Mobil 1 Truck & SUV 5W-30
A fully synthetic motor oil, Mobil 1 Truck & SUV 5W-30 is engineered for gasoline engines in hard-working trucks, vans, SUVs and recreational vehicles.
Mobil Clean 7500 5W-30
Mobil Clean 7500 5W-30 is a synthetic blend motor oil designed to exceed engine warranty requirements. It delivers guaranteed performance and protection for up to 7,500 miles or 6 months, whichever comes first. Mobil Clean 7500 has 18 percent more cleaning agents than Mobil Clean 5000 to keep your engine cleaner longer.
Mobil Clean High Mileage 5W-30
Mobil Clean High Mileage 5W-30, a conventional motor oil, is designed for vehicles with more than 75,000 miles. It delivers proven protection of critical engine parts from lubricant-related failure for 5,000 miles or six months, whichever comes first. Mobil Clean High Mileage includes seal conditioner to help prevent leaks in high mileage engines.
Mobil Clean 5000 5W-30
Mobil Clean 5000 5W-30 is a conventional motor oil that delivers proven protection of critical engine parts from lubricant-related failure for 5,000 miles or six months, whichever comes first. It is designed to exceed most engine warranty requirements.
К сожалению там выбора для Примеры не было, поэтому я выбрал Sentra на ней стоит тот же двигатель QG18DE. Вот такая ситуевина, так, что делайте выводы
goshaw, я никогда не отрицал, что рекомендовано 5W30. Например вот тут об этом писал.. причем неоднократно об этом писал в разных темах. Но так уж исторически сложилось, что лью Кастрол 5w40 и не праюсь ниразу...
Так вот суть то в том и заключается, кому везет а кому нет, но спецы говорят, что при использовании масла с большей вязкостью и другими параметрами, чем предусмотрено производителем, происходит повышенное его угарание и отложение на поршне и клапанах. И тут уж как кому повезет, у кого закоксовываются колечки, у кого нет. Тут еще многое зависит от качества и характеристик масла. Значит то которое ты используешь не так страшно для него. А бывает люди заливают и W50 и еще тем паче паленое, вот и происходит то что многие имеют по факту. А судя по требованиям производителя, этот двигатель ну уж очень привередлив к маслу. Я кстати такое впервые встречаю. Говорят бэховские двигатели тоже треуют аналогичное масло.
насчет рекомендаций: наши официалы (Уфа) "рекомендуют" ниссан-5в40, т.к. "ниче другого у нас нет, и на все модели ниссанов мы заливаем канистровое 5в40"... получается частично они нарушают все эти регламентные работы.
Пользуюсь Кастрол 5w30. Расход 1 литр на 7000т.к Считаю это норма.
Вот кстати страница из чисто японского мануала на этот двигатель:
![]()